寂靜的阿寒湖 

  雖然還是睡睡醒醒,不過卻是這些時日以來最順利的一次睡眠,清晨醒來,心情愉悅,真是美好的一個星期天!

  啊,記得當時年紀小,我愛談天,你愛說笑,不用去公園散步,也不必開車去兜風,快樂好容易,輕易就得的到。小時候,Daniel Boone的「Beautiful Sunday」曾經很流行,電台電視到處都在播放,感覺好像天天都是美麗的星期天。

  聽着這首歌,剎時「星期天」的感覺又回來了,屋外豔陽普照,鳥兒鳴叫,祇是,好想與伊去充滿綠蔭的公園散步、好想開車延着吹着涼風的山路一起去兜風啊……

 

  -2009-07-12-

   Daniel Boone「Beautiful Sunday」

  

   歌曲:Beautiful Sunday(1972年)
   作詞:Daniel Boone
   作曲:R. Mcqueen
   歌手:Daniel Boone
   歌詞:
     
    Sunday morning up with the lark
    I think I'll take her walk in the park
    Hey, hey, hey, it's a beautiful day
    
    I got someone waiting for me
    When I see her I know that you'll say
    Hey, hey, hey, it's a beautiful day
    
    Ah, ah, ah, beautiful Sunday
    This is my, my, my beautiful day
    When you say, say, say, say that you love me
    Oh, oh, oh, oh my, my, my, it's a beautiful day
    
    Birds are singing, you're by my side
    Let's take the car and go for a ride
    Hey, hey, hey it's a beautiful day
    
    We'll try only follow the sun
    Make on Sunday who want to know
    Hey, hey, hey it's a beautiful day
   
   
   (歌詞中譯:安德森) 

   
    星期天早晨隨著雲雀飛翔
    我想我會和她到公園散步
    嘿!真是美好的一天
    
    我有個心愛的人在等著我
    當我見到她,我想你會說
    嘿!真是美好的一天
    
    啊!美麗的星期天
    這是我美好的一天
    當你說:你愛我
    噢,天啊!真是美好的一天
    
    鳥兒在歌唱,你在我身邊
    讓我們開車去兜兜風
    嘿!真是美好的一天
    
    我倆將努力追隨陽光
    讓每個人都了解星期天
    嘿!真是美好的一天
   

   

arrow
arrow
    全站熱搜

    fly 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()